Black Hat SEO

Techniki pozycjonowania – Black Hat SEO

4 months ago

Metoda Black Hat SEO jest natomiast równoznaczna z mocnymi nadużyciami optymalizacji strony, niezgodnymi z wytycznymi Google oraz mocnymi nadużyciami w kwestii pozyskiwania linków (masowe pozyskiwanie linków przekazujących Page Rank poprzez omijanie zabezpieczeń antybotowych podczas dodawania treści lub masowe wykorzystywanie braku zabezpieczeń w kwestii automatycznego dodawania treści).
„Pozycjonowanie znacznie upraszcza decyzję nabywczą, zapewniając podstawę porównania różnych ofert. Jest ono pewnego rodzaju drogowskazem identyfikującym podstawową tożsamość produktu. Ułatwia tym samym zrozumienie, czym jest dany produkt.”1 Przed wprowadzeniem w życie jakichkolwiek działań z zakresu pozycjonowania należy jednak przygotować odpowiednią strategię, która umożliwi osiągnięcie jak najlepszych wyników. Należy również pamiętać o tym, że pozycjonowanie nie powinno być traktowane jako jednorazowe działanie marketingowe, lecz jako długoterminowy proces nastawiony na stopniowo wzmacniające się wyniki. Pierwsze miarodajne wyniki właściwie przeprowadzonej kampanii mogą być bowiem widoczne nawet po upływie kilku, a nawet kilkunastu tygodni.
Odnosząc się do historii metod pozycjonowania – początkowo bazowała ona na przede wszystkim na optymalizacji strony (SEO onsite) i była pierwszą oraz najskuteczniejszą metodą, w swoich założeniach koncentrującą się na budowaniu treści. Skupiała się ona na konkretnych wyrażeniach kluczowych, ich odmianach gramatycznych i synonimach, przy jednoczesnym zachowaniu unikalności oraz utrzymaniu współczynnika proporcji wyrażeń kluczowych do treści w granicach 2-3%.
Oczywiście aby podnieść pozycję ten parametr był niejednokrotnie nadużywany. Należy przy tym pamiętać o korzystaniu z semantycznych znaczników do formatowania tekstu takich jak. nagłówki według kolejności (h1, h2, h3..), pogrubienie tekstu ( zamiast ), stosowanie alternatywnego tekstu na obrazkach (alt=”opis tekstu”). Kolejną istotną kwestia stanowi unikalny i dopasowany do pozycjonowanych wyrażeń kluczowych oraz treści podstrony tytuł i opis dla wyszukiwarki. Wcześniej pod uwagę brany był również meta tag keywords, który miał za zadanie nakierować wyszukiwarkę na analizę odpowiednich słów. Metatag Keywords był jednak tak bardzo nadużywany, że wyszukiwarka Google zrezygnowała z jego interpretacji. Stał się on przez to dla niej neutralny. Inne wyszukiwarki typu Yandex, Rambler nadal mogą z niego jednak korzystać. na polskim rynku silnik Google wykorzystywany jest przy 97,59% zapytań do wyszukiwarek internetowych (w 2016).

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *