Content marketing w tworzeniu wizerunku

Jak wykorzystać Content Marketing do tworzenia wizerunku i wspierania stron w internecie?

3 months ago

Kluczową rolę w działaniach reklamowych w Internecie odgrywa przede wszystkim monitoring, a także słuchanie potrzeb i oczekiwań klientów. Ważny jest także dialog z konsumentami dzielącymi się swoimi opiniami w serwisach społecznościowych. Aby jednak działania z zakresu Content Marketingu przynosiły oczekiwane rezultaty konieczne jest również wyciąganie odpowiednich wniosków z podjętych działań, a także dopasowywanie rodzaju komunikacji do indywidualnych potrzeb szerokiego grona odbiorców. Dzięki temu można skutecznie wesprzeć funkcjonowanie konkretnej strony w Internecie, a także przyczynić się do zbudowania trwałej i silnej relacji z klientem. Zbudowanie odpowiedniej relacji zwiększa nie tylko szanse na osiągnięcie określonego celu marketingowego, ale również kanalizuje postępowanie/zachowanie potencjalnego nabywcy.
Sposób w jaki nabywcy podejmują swoje decyzje zakupowe nie należą do najprostszych. Charakteryzują się one dużym zróżnicowaniem oraz stosunkowo wysoką złożonością. Niemniej jednak chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorcy konieczne jest stworzenie modeli zachowań nabywców. Zasadniczy wpływ na efektywność Content Marketingu ma również forma oraz sposób dystrybucji treści. Powszechnie przyjmuje się, że najkorzystniejszym rozwiązaniem są tzw. owned media, czyli te należące do konkretnej marki, a także różnego rodzaju portale tematyczne oraz popularne serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, LinkedIn, YouTube czy Twitter. do najpopularniejszych form treści zalicza się również artykuły i wypowiedzi eksperckie w mediach, blogi firmowe, newslettery, infografiki, case studies, widea, prezentacje oraz FAQ. „Według marketerów najtrudniejszym w realizacji formatem Content Marketingu jest wideo, a najłatwiejszym krótkie formy tekstowe oraz graficzne w mediach społecznościowych.” Łatwość ta co do zasady wynika przede wszystkim z działania na jeden zmysł (wzrok). Dodając jednak jeszcze jeden dodatkowy zmysł możliwe jest uzyskanie lepszych efektów, takich jak znaczne wzmocnienie efektu przekazu.

„Internet wnosi do biznesu transparentność, z jaką wcześniej firmy nie miały styczności. Nierzadko mamy do czynienia z sytuacją, kiedy to klienci dyktują warunki i mówią, jak firma powinna działać. Kastomizacja produktów i usług jest dziś standardem. Codziennością jest też porównywanie cen, czytanie opinii o produktach, wywoływanie sytuacji kryzysowych i załatwianie reklamacji w serwisach społecznościowych albo pytanie o zdanie znajomych i nieznajomych.” Wiele firm i przedsiębiorców wciąż nie docenia jednak istotnych zalet wynikających ze stosowania Content Marketingu. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, iż nie mają oni świadomości na czym rzeczywiście polega ta strategia marketingowa. Na niekorzyść działają także różnego rodzaju mity i fałszywe opinie na temat Content Marketingu. Aby możliwe było wprowadzenie korzystnych zmian, które przyczynią się do popularyzacji strategii jaką jest Content Marketing niezbędna jest zarówno istotna zmiana podejścia do marketingu, jak i zmodernizowanie dotychczasowego sposobu myślenia na ten temat.
Ze względu na swój charakter „Content Marketing wymaga zupełnej zmiany podejścia do marketingu. Wymaga zrozumienia, że nie trzeba atakować ludzi reklamami. Wymaga dostrzeżenia, że sposób, w jaki ludzie kupują i wchodzą w interakcje z markami, uległ całkowitej zmianie. Konsumenci są codziennie atakowani tysiącami reklam i komunikatów. Content Marketing jest sposobem, aby zasłużyć na uwagę konsumentów.” Aby jednak możliwe było zbudowanie u klienta silnego poczucia przynależności i wdzięczności do danej marki, konieczne jest dołożenie wszelkich starań, mających na celu utrwalenie w świadomości pozytywnego wizerunku firmy.
„Jak pokazują badania, większość osób przegląda wiele źródeł informacji i styka się z marką wielokrotnie, zanim dokona zakupu. Każde pozytywne zetknięcie się konsumenta z Twoją marką się liczy. Wiele treści konwertuje klientów bezpośrednio, a pozostałe robią to pośrednio.” Niezwykle ważne jest jednak tworzenie ruchu na stronie, który to w przyszłości będzie się przekładał na wzrost sprzedaży produktów i usług oferowanych przez daną firmę. Trzeba również pamiętać o tym, aby tworzone treści były „docenione” także przez wyszukiwarkę internetową. w związku z tym niezbędne jest przykładanie należytej uwagi do tego jakie informację są wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie danej treści tak, aby pod określonymi hasłami wyświetlała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Jest to niezwykle ważne ponieważ „Jak wynika z wielu badań, tylko nieliczni internauci zaglądają na drugą stronę (gdzie wyświetla się kolejnych 10 wyników). Na trzecią, czwartą czy dziesiątą stronę nie zagląda już prawie nikt. a to ma swoje przełożenie na ruch w biznesie.”

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *