Etaqpy pozycjonowania stron

Etapy pozycjonowania stron

4 months ago

Pozycjonowanie stron to złożony proces, który wymaga indywidualnego dopasowania działań zarówno do potrzeb, jak i oczekiwań konkretnego klienta i jego strony. Czynnikami, które wpływają na powodzenie pozycjonowania stron w Internecie jest także właściwe określenie profilu potencjalnego klienta, umiejętność nawiązywania z nim trwałych relacji, a także odpowiednie wykorzystanie dostępnych narzędzi marketingowych. „Jeśli firma pojawia się na pierwszej stronie wyników dla popularnego słowa kluczowego, to niemal pewne, że rezultat ten wymagał zainwestowania środków pieniężnych. Prawdopodobnie wynajęto agencję świadczącą usługi SEO lub eksperta w tej dziedzinie. Treść strony internetowej została szczegółowo zaplanowana i zaprojektowana, tak aby zagwarantować jej wysokie pozycjonowanie.”

Pozycjonowanie stanowi celowy oraz nakierowany na konkretne rezultaty proces. Można go jednak z powodzeniem podzielić na kilka kluczowych etapów, w tym:

  • ustalanie celu pozycjonowania;

  • analizę obecnej sytuacji marki i produktu na rynku (analiza strony internetowej),

  • identyfikację konkurencji,

  • przygotowanie strategii marketingowej z uwzględnieniem najważniejszych działań,

  • wdrożenie działań marketingowych,

  • monitoring wyników

Choć wyżej wymienione etapy pozycjonowania stanowią pewnego rodzaju bazę pod przyszłe działania marketingowe, należy mieć na uwadze fakt, iż w zależności od klienta oraz charakteru działania jego firmy powinny być one ściśle dostosowane do indywidualnych potrzeb i warunków. Ustalenie najważniejszego celu pozycjonowania jest w tym przypadku kluczowym elementem, od którego powinno się rozpocząć wszelkie czynności. Analiza obecnej sytuacji firmy, w tym także jej strony internetowej stanowi z kolei podstawę kierunku przyszłych działań. Na tym etapie przeprowadza się specjalistyczny audyt, który ma na celu określenie tego na jakiej pozycji znajduje się dana strona, gdzie jest ona widoczna oraz pod jakimi słowami kluczowymi była ona dotychczas pozycjonowana. Dzięki analizie można nie tylko zweryfikować obecną sytuację, ale również przygotować odpowiednią strategię, uwzględniającą dalsze działania. W dalszej kolejności przeprowadzana jest identyfikacja oraz analiza konkurencyjnych marek i produktów, a także ustalane są czynności marketingowe. Wybierane są najkorzystniejsze narzędzia, które będą wykorzystywane w trakcie promocji danej strony w sieci. Przygotowanie strategii marketingowej wiąże się również z koniecznością podjęcia decyzji, czy podjęte w przyszłości działania będą skoncentrowane na SEO oraz Content Marketingu, czy raczej na reklamach Google. Wdrożenie konkretnych działań, w zależności od przyjętego przez właściciela firmy lub zespół specjalistów założenia, będzie się natomiast skupiało przede wszystkim na optymalizacji strony, budowaniu wartościowych linków, a także tworzeniu wartościowych treści. Monitorowaniem wyników będzie z kolei proces ciągłej analizy rezultatów wdrożonych działań. Dzięki niemu możliwe będzie nie tylko ewentualne korygowanie prowadzonej kampanii, ale również wdrażanie kolejnych strategii i rozwiązań.

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *