Giełda linków

Czym są giełdy linków?

3 months ago

Równolegle do systemów wymiany linków powstawały także Giełdy linków, które automatyzowały dotychczasowe aukcje sprzedające emisję linków (dotychczasowo dostępne na eBay czy Allegro). Największe giełdy linków oraz systemy SWL padły jednak ofiarą działania zespołu Google Search Quality Team, przez co wiele z nich zakończyło kontynuowanie swojej działalności.
W ostatnim czasie Google zakazało również metody pozycjonowania poprzez artykuły sponsorowane. W związku z tym wszelkie artykuły podpisane jako sponsorowane muszą mieć znacznik nofollow, ponieważ w innym przypadku zostaną one zaklasyfikowane jako nienaturalne linki, które mogą się przyczynić do nałożenia kary ręcznej Google lub automatycznej kary nałożonej na cześć strony. Brak opisu artykułów sponsorowanych nie przeszkodzi również Google w odkryciu listy artykułów sponsorowanych. Google będzie bowiem mogło to zrobić poprzez członków zespołu jakości (SQT) logujących się do systemów zapewniających dodawanie artykułów. Brak wymaganego opisu może ponadto narazić firmę na oskarżenie o ukrytą reklamę.
Analizując dotychczas zebrane dane można dojść do wniosku, że jedyną bezpieczną obecnie metodą pozycjonowania stanowi ręczne pozyskiwanie linków poprzez marketing szeptany (ekspercki) na forach internetowych, branżowe i elitarne katalogi firm, a także rozbudowane zaplecze pozycjonerskie. Stanowi ono zestaw różnego typu stron posiadanych przez firmę lub agencję SEO wyłącznie na potrzeby własne lub na potrzeby klientów. Zaplecze takie musi ponadto spełniać szereg wymagań, tak aby Google nie powiązało ze sobą stron, jednocześnie obniżając lub blokując możliwość przekazywania współczynnika PageRank umieszczonym na zapleczu linkom pozycjonerskim.

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *