Hasła ogólne

Czym są hasła ogólne?

1 year ago

Zaletą wyboru haseł ogólnych jest przede wszystkim możliwość zdobycia „taniego jednostkowo” ruchu z wyszukiwarki oraz uzyskanie wizerunku jednej z najlepszych firm w branży. Należy jednak pamiętać, że decydując się na takie hasła trzeba posiadać szeroką ofertę produktów i usług. Jest to konieczne ponieważ posiadanie małego asortymentu lub też nie posiadanie pełnego spektrum produktów może znacząco zwiększyć współczynnik odrzuceń, a co za tym idzie obniżyć konwersję. Hasła ogólne pozwalają nawiązać kontakt z potencjalnym klientem już na wczesnym etapie procesu wyszukiwania właściwej dla siebie usługi lub produktu. Obecność firmy lub jej produktów i usług na tym etapie może ponadto zwiększyć współczynnik kfonwersji na późniejszym etapie poszukiwań konsumenta. Hasła ogólne o największej konkurencji mogą być ręcznie monitorowane i moderowane przez pracowników Google. Hasła takie jak „loan”, są tak popularne i zyskowne dla firm, którym udało się wejść do TOP10, że opłacalne są też metody, które kwalifikują się do czystego „black hat SEO”, czyli taktyk, które mimo iż są niezgodne z obowiązującymi działaniami etycznymi, umieszczonymi w regulaminach wyszukiwarek, umożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Nawet w przypadku gdy te metody zostaną wykryte przez algorytm Google po paru dniach obecności w TOP10 pozycje pod tymi hasłami przynoszą olbrzymie zyski. To z kolei sprawia, że firmy stosują lub zlecają firmom SEO pozycjonowania rotacyjne.

Co do zasady polega ono na pozycjonowaniu wielu domen, za pomocą zautomatyzowanych spamerskich metod, w tym masowego umieszczania linków na forach internetowych oraz dodawania komentarzy na blogach internetowych. Za pomocą takich narzędzi, które same wyszukują oraz dodają linki na słabo zabezpieczonych stronach firmy są w stanie zdobywać tysiące nowych linków zaledwie w ciągu paru dni lub tygodni, zyskując tym samym lepszą pozycję w wyszukiwarce. Całą sprawę komplikuje jednak to, że niektóre firmy zlecają tzw. depozycjonowanie innych konkurentów poprzez dodawanie spamerskich linków także do tych stron, które stosują etyczne metody poprawy pozycji w wyszukiwarce. Nawet mniej popularne hasła, takie jak: „projektowanie domów”, mogą w tej sytuacji przynieść olbrzymie przychody firmom znajdującym się w TOP10, a jeszcze wyższe firmom w TOP3. Hasło „projekty domów” posiada miesięcznie średnio 160 000 wyszukań. Będąc na pierwszej pozycji w wynikach organicznych (bezpłatnych wynikach wyszukiwania) można uzyskać 20-30% współczynnik klikalności, czyli 32000-48000 wejść na miesiąc, co przyzałożeniu 2 razy niższego niż przeciętnie współczynnika konwersji wynoszącego 2%, można uzyskać 320-480 transakcji. Uwzględniając wyłącznie przychód z samego projektu domu (bez aranżacji oraz prowizji z tytułu poleceń wykonawców), czyli 2500 zł, szacowany przychód dla firmy będzie wynosił od 800000 do 1200000 zł. Biorąc pod uwagę, wysoką rentowność sprzedaży gotowego produktu, w tym przypadku własnego projektu domu, firma może uzyskać marże wynoszącą nawet 90%. Innymi słowy oznacza to, że firma jest w stanie zarobić 1 mln zł, będąc na 1 pozycji pod jednym hasłem ogólnym. Wyłączne stosowanie strategii opartej na pozycjonowaniu na hasłach ogólnych ma jednak pewne minusy. Zgodnie z powyższym przykładem może się ona bowiem przyczynić do znacznego wahania przychodów firmy. Wahanie to może być ponadto spowodowane zmianami w algorytmach Google.

Wyniki Google

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *