Marketo

Systemy Marketing Automation – Marketo

4 months ago

Często wybieranym oprogramowaniem, przeznaczonym do automatyzacji marketingu, jest także produkt oferowany przez założoną w 2006 roku firmę Marketo. Oferuje ona różnorodne rozwiązania, które pomagają przedsiębiorstwom w realizacji wszystkich zadań marketingowych. Narzędzie do automatyzacji marketingu oferowane przez Marketo koncentruje się przede wszystkim na marketingu opartym na kontach, w tym na reklamach e-mailowych, mobilnych, społecznościowych, cyfrowych, zarządzaniu przez sieć oraz analizach. Firma ta oferuje również spersonalizowane rozwiązania, które pomagają zintegrować automatyzację marketingu z już istniejącymi systemami biznesowymi danej firmy.

Podstawowe usługi Marketo obejmują:

  • Usługi wdrażania i implementacji – Marketo oferuje pakiety wdrożeniowe dla małych i średnich firm,
  • Profesjonalne doradztwo – Marketo ma konsultantów marketingowych, którzy współpracowali z firmami na całym świecie w celu poprawy efektywności automatyzacji marketingu,
  • Strategiczne usługi doradcze – Istnieje możliwość współpracy z zespołem ekspertów marketingu cyfrowego Marketo, aby dostosować strategie marketingowe do indywidualnych celów biznesowych firmy,
  • Usługi kreatywne – Zespół kreatywnych ekspertów firmy Marketo może zaprojektować niestandardowe szablony e-maili, strony docelowe oraz układy mobilne tak, aby dopasować je do marki

Marketo

Firma Marketo w ostatnich latach rozszerzyła swoje produkty i usługi, oferując na tą chwilę zaawansowane, dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania, skierowane do dużych organizacji, które wymagają więcej niż jednego uniwersalnego rozwiązania. Oprócz swoich rozwiązań marketingowych, Marketo oferuje również kilka programów szkoleniowych i certyfikatów. Nie są one jednak tak rozbudowane, jak np. w przypadku HubSpota. Obsługa Marketo wymaga również więcej czasu i wysiłku na integrację niż HubSpot. Ten jest gotowy do pracy już od samego początku. Oprogramowanie Marketo jest zaprojektowane na potrzeby marketingu e-mailowego – co jest zdecydowanie jego zaletą. Dodatkowo, firmy które mają doświadczonego specjalistę od automatyzacji marketingu, mogą docenić głębokość zaawansowanych funkcji oferowanych przez Marketo. Dostarcza on również jedne z najbardziej zaawansowanych funkcji do analityki oprogramowania marketingowego i chociaż wiele organizacji nie potrzebuje tych funkcji, to największe firmy na świecie z nich korzystają. Marketo zazwyczaj koncentruje się bardziej na przedsiębiorstwach o większych budżetach. Marketo contactMożna to z łatwością zauważyć w cenach. Niestety, Marketo nie jest tak przejrzysty z cenami, jak większość firm dostępnych na rynku. Zamiast umieszczać je na swojej stronie internetowej, firma wymaga najpierw rozmowy z przedstawicielem handlowym. W szerszej perspektywie sytuacja ta może być w pełni zrozumiała. Wynika to z faktu, iż obecnie bardzo wielu klientów szuka i wymaga niestandardowych rozwiązań. Te z kolei należy indywidualnie skonsultować z reprezentantami danej firmy. Dla dzisiejszego rynku nabywców brak jasno określonych cen za dany produkt może jednak stanowić pewnego rodzaju przeszkodę.

Szacunkowe oraz wielopoziomowe ceny Marketo opierają się przede wszystkim na liczbie kontaktów w marketingowej bazie danych oraz funkcjach i usługach zawartych w pakiecie. Nie ma jednak ograniczeń co do ilości wysyłanych e-maili ani ograniczeń dotyczących funkcji zarządzania potencjalnymi klientami.Standardowe poziomy cen Marketo:

Basic – 895 $/miesiąc

  • zarządzanie zaangażowaniem klienta,
  • Lead scoring, segmentacja i nurturing,
  • SEO,
  • E-mail, landing pages i formularze,
  • Social marketing, events, i webinaria,
  • Testy A/B,
  • Inteligentna sprzedaż,
  • Integracja CRM,
  • Dashboardy i raporty sprzedażowe,
  • Kalendarz marketingowy,

Pro – 1,795 $/miesiąc

  • Te same funkcje co w wersji podstawowej,
  • Reklamy cyfrowe,
  • Przewidywanie treści,
  • Analiza kampanii,
  • API i integracje,
  • Dodatkowi użytkownicy marketingu i sprzedaży,

Elite – 3,195 $/miesiąc

  • Te same funkcje co w wersji podstawowej i Pro,
  • Anonimowe retargetowanie,
  • Opportunity influence modeler,
  • Model rozliczeń,
  • Analiza ścieżki krytycznej,
  • Zaawansowane tworzenie raportów,

Ponieważ wiele funkcji powyższego oprogramowania wymaga od marketingowców co najmniej zaawansowanych umiejętności technicznych, większość użytkowników decyduje się na dodatkowe zatrudnienie konsultantów Marketo oraz innych ekspertów, którzy ułatwią pracę w tym systemie. Dla osób dopiero rozpoczynających własną działalność oraz małych i średnich firm, podstawowa cena Marketo może się okazać nie tak opłacalna jak inne dostępne na rynku oprogramowania do automatyzacji marketingu. Swoich odbiorców Marketo znajdzie jednak wśród dużych przedsiębiorstw i korporacji, które bardzo często potrzebują niestandardowych rozwiązań i narzędzi, aby zrealizować swoje cele marketingowe. To sprawia, że cena Marketo jest nieco bardziej dostępna i uzasadniona.

addpress