Pozycjonowanie lokalne

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

1 year ago

Pozycjonowanie lokalne może występować w dwóch odmianach:

  • w organicznych wynikach wyszukiwania

  • w Mapach Google (powiązanych z usługą Google moja firma).

W wersji organicznej proces wygląda bardzo podobnie jak w przypadku pozycjonowania haseł ogólnych. W związku z tym, że wyszukiwarka Google posiada możliwość dostosowania wyników wyszukiwania do geolokalizacji użytkownika (na podstawie IP, danych GPS/aGPS), firma pozycjonowana pod lokalnymi hasłami może się wysoko wyświetlać pod hasłami ogólnymi np. „wypożyczalnia samochodów” w obrębie miasta, w którym znajduje się ta firma lub jej oddział.

Pozycjonowanie lokalne w Mapach Google wymaga podjęcia innych działań uwiarygadniających firmę. Konieczne jest w tym przypadku m.in. potwierdzenie adresu firmy za pomocą kodu z listu wysłanego przez Google, zakupienie usługi Google Business View (Google Maps we wnętrzach budynków), posiadania wpisów w elitarnych katalogach branżowych oraz dobre zoptymalizowanie opisu, zdjęć itd. Główną zaletą wyboru tej strategii jest z kolei znacznie niższy współczynnik odrzuceń oraz wyższy współczynnik konwersji. Posiadanie wpisu w Google Moja Firma daje nie tylko możliwość zwiększenia wiarygodności danej firmy, ale również wpływa na przyspieszenie kontaktu z użytkownikiem. Podczas wyboru haseł możemy również skorzystać z narzędzia, jakim jest planer słów kluczowych Google AdWords. Część haseł może być jednak już pogrupowanych w taki sposób, że hasło np. „tłumaczenie przysięgłe kraków” będzie dołączone do ruchu w ramach wyrażenia kluczowego „tłumacz przysięgły kraków”. Google poprzez ten zabieg ograniczyło możliwość analizy potencjału słów pod pozycjonowanie, co w przypadku usługi Google AdWords nie przynosi żadnych negatywnych efektów. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż hasła te są sobie bardzo bliskie znaczeniowo, w związku z czym wyszukujące je osoby mają taki sam cel, jakim jest znalezienie kontaktu do firmy zajmującej się tłumaczeniami przysięgłymi w Krakowie. Analiza efektów pozycjonowania z haseł lokalnych jest utrudniona z poziomu Google Analytics. Niezbędne w tym przypadku okazuje się bowiem aktywowanie usługi Google Search Console oraz zintegrowanie go z Google Analytics. Nawet po tej integracji analiza efektów pozycjonowania jest ograniczona i często niezbędne okazuje się również analizowanie ruchu na tzw. Landing Page SEO (strony docelowej skierowanej dla użytkownika, który odwiedza stronę wchodząc z wyników organicznych wyszukiwarki Google). Dodatkowo, aby móc mierzyć rozmowy telefoniczne wykonywane bezpośrednio z wyszukiwarki niezbędne staje się użycie innego numeru telefonu dla wizytówki Moja Firma Google, innego na stronie internetowej oraz innego na materiałach drukowanych firmy. W związku z tym bardzo często niezbędne okazuję się również zastosowanie zaawansowanej analityki oraz dodatkowych narzędzi, w tym telefonii internetowej VoIP (voice over internet protocol). Efekty pozycjonowania wynikające z tej strategii mogą się pojawić po paru miesiącach, a w optymistycznej wersji dla mniej popularnych haseł już nawet po paru tygodniach.

W związku z tym, że zarówno algorytm Map Google przy ustalaniu tego czy mapy te mają się wyświetlać jako wstawki w wynikach wyszukiwania (algorytm na podstawie analizy słów oraz aktywności użytkowników określa czy wyświetlić wstawkę czy same wyniki organiczne), jak i algorytm ustalania pozycji w rankingu bardzo często się zmieniają, niezbędne jest uzupełnienie strategii pozycjonowania lokalnego Map Google o pozycjonowanie lokalne w wynikach organicznych. Pozycjonowanie to ściąga potencjalnych klientów, którzy znają swoje potrzeby (usługi, produkty oraz rodzaj firm) oraz wiedzą gdzie ma się znajdować firma, która je zrealizuje. Dodatkowo, w przypadku tego typu pozycjonowania współczynnik konwersji będzie wyższy niż w przypadku haseł ogólnych (więcej niż 2%).

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *