Pozycjonowanie off-site

Co to jest pozycjonowanie Off-site?

4 months ago

„Pozycjonowanie znacznie upraszcza decyzję nabywczą, zapewniając podstawę porównania różnych ofert. Jest ono pewnego rodzaju drogowskazem identyfikującym podstawową tożsamość produktu. Ułatwia tym samym zrozumienie, czym jest dany produkt.” Przed wprowadzeniem w życie jakichkolwiek działań z zakresu pozycjonowania należy jednak przygotować odpowiednią strategię, która umożliwi osiągnięcie jak najlepszych wyników. Należy również pamiętać o tym, że pozycjonowanie nie powinno być traktowane jako jednorazowe działanie marketingowe, lecz jako długoterminowy proces nastawiony na stopniowo wzmacniające się wyniki. Pierwsze miarodajne wyniki właściwie przeprowadzonej kampanii mogą być bowiem widoczne nawet po upływie kilku, a nawet kilkunastu tygodni. Z kolei na świecie Google posiada 75% rynku, dlatego w przypadku pozycjonowania stron na międzynarodowym rynku nie powinniśmy rezygnować z tego metatagu, ale nadal z niego rozsądnie korzystać.1 Aby ułatwić interpretację i analizę strony warto również zadbać o unikalność treści poprzez stosowanie tzw. przekierowania 301 dla duplikatów podstron lub użycie znacznika canonical, dodatkowo wspierając wyszukiwarkę w ocenie wersji językowej poprzez znacznik hreflang. Od paru lat popularne stało się także oznaczanie semantyczne treści tak, aby wyszukiwarka wiedziała czym dokładnie jest treść np. nazwą firmy, adresem, produktem, opinią, oceną, przepisem, wydarzeniem itd. Są do tego opracowywane specjalne zasady opisu poprzez niewidoczne dla użytkownika, a widoczne w kodzie strony metadane. Alternatywną metodą jest również wykorzystanie Markera danych, który przy pomocy przykładowych oznaczeń wykonanych za pomocą myszki i listy wyboru pomaga opracować Google schemat, dzięki któremu może on sam określić znaczenie treści na pozostałych stronach. Metoda ta jest jednak obarczona dużym ryzykiem nieprawidłowego przyporządkowania znaczenia. Dodatkowo wystarczy niewielka zmiana kodu strony przez programistę, aby schemat przestał poprawnie działać dla całej strony.

Najbardziej znaną metodą pozycjonowania off-site jest z kolei pozyskiwanie linków z katalogów stron internetowych. Była to metoda bardzo skuteczna do końca 2006 roku. Przy jej pomocy, a także posiadając odpowiednią wiedzę na temat korzystania z Internetu możliwe było samodzielne wypozycjonowanie strony internetowej. Skala popularności tej metody doprowadziła również do powstania specjalnych skryptów katalogów takich jak: qlweb oraz cncat, były one na tyle popularne w Polsce, że w szczytowym momencie ich liczba przekroczyła 10 tysięcy stron. Przyczyniło się to także do powstania automatycznych systemów do katalogowania, które stały się przyczyną upadku tej metody pozycjonowania. Umożliwiała ona bowiem dodawanie wpisów o stronach do setek lub tysięcy katalogów dziennie bez angażowania pracy człowieka. Początkujący pozycjonerzy lub właściciele firm bez odpowiedniej wiedzy SEO dodawali do katalogów te same opisy firm, przez co wyszukiwarka przestawała je indeksować. Odbijało się to również negatywnie na domenie katalogu, która dostawała bana (cała strona znikała z wyszukiwarki). Drugą przyczyną było kupowanie i uruchamianie kopii katalogów kupionych np. na Allegro. Wielokrotnie sprzedawane i uruchamiane katalogi pod różnymi domenami powodowały, że szybciej dostawały one kary Google.

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *