Pozycjonowanie PR

PR od strony pozycjonowania

4 months ago

Kolejnym rodzajem pozycjonowania, które zasługuje na uwagę jest pozycjonowanie PR, polegające na promowaniu wielu stron o pozytywnym wydźwięku dla marki lub strony, pod hasłami związanymi z tą właśnie marką (np. „XYZdent” „XYZ dent opinie”, „XYZdent forum”). Pozycjonowanie to stanowi korzystne rozwiązanie dla wiarygodnych i rzetelnych firm, ponieważ – zgodnie z koncepcją przedstawioną przez Google – ZMOT (Zero Moment of Truth – Zerowy moment prawdy) – klient przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze firmy, z której usług chce skorzystać, sprawdza znajdujące się o niej informacje i opinie w Internecie. Jeżeli natknie się on na negatywne komentarze istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zrezygnuje on z usług danej firmy w obawie przed niską jakością świadczonych usług lub dostarczanych towarów. W przypadku pozycjonowania PR bardzo ważne jest również to, aby wcześniej zabezpieczyć pozycję firmy odpowiednimi hasłami związanymi z marką w TOP10. W przypadku pojawienia się długiej oraz negatywnej opinii na jednym z popularnych portali lub for internetowych (niezależnie od tego, czy będzie to prawdziwa opinia, czy działania konkurencji) istnieje bowiem duże ryzyko, że obniżona zostanie efektywność dotychczas podjętych działań marketingowych w wyszukiwarce. Klienci pozyskani poprzez skuteczne wypromowanie poprzednimi strategiami mogą bowiem zostać skutecznie odstraszeni negatywną opinią na temat danej firmy. Niestety nie tylko negatywne opinie mogą zniechęcić klientów. Na taką sytuację duży wpływ ma również brak strony w wynikach wyszukiwania pod nazwa marki, a także informacja o upadłości lub likwidacji firmy posiadającej podobną nazwę. Myśląc o reklamie w wyszukiwarce konieczne jest podjęcie odpowiednich kroków już na początkowych etapach kampanii marketingowej. Czasami zdarza się, że nieetycznie postępujące przedsiębiorstwa pozycjonują się pod nazwami konkurencyjnych firm, próbując nawet wyświetlać się wyżej niż właściwa firma. Znalezienie bezpośredniego winnego oraz udowodnienie mu tego jest praktycznie niemożliwe, mimo iż bezpośredni beneficjent tej sytuacji jest oczywisty. Podjęcie skutecznych kroków prawnych w tej sytuacji jest niemal niemożliwe, a depozycjonowanie poprzez zepchnięcie nieuczciwej firmy może się okazać zbyt czasochłonne i zasobochłonne (niezbędne jest równoczesne pozycjonowanie co najmniej 10 stron, czy też wpisów w branżowych katalogach pod kilkoma hasłami). Podobne sytuacje mają także często miejsce, gdy rozchodzą się wspólnicy, którzy chcą prowadzić oddzielne działania w tej samej branży oraz pod tą samą marką, która wcześniej latami była budowana wspólnie. W takim przypadku bez uzyskania prawomocnego wyroku sądowego bardzo trudno jest od razu ustalić kto i na jakich zasadach ma prawo do danej marki i do domeny.

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *