Rynek lokalny i zagraniczny

Rynek lokalny i zagraniczny platform Marketing Automation

5 months ago

Kiedy automatyzacja marketingu pojawiła się po raz pierwszy, wielu specjalistów reprezentujących tę dziedzinę nie dostrzegało faktycznej potrzeby jej wdrożenia. Zdarzały się również poglądy, że automatyzacja, jako wszechstronne i uniwersalne narzędzie, sama w sobie pozbawi marketingowców pracy. Przekonania te okazały się jednak mylące, ponieważ prawdziwa automatyzacja marketingu ma na celu nie tylko poprawę relacji z dotychczasowymi i przyszłymi klientami, ale również,a może i przede wszystkim skuteczne polepszenie organizacji pracy marketerów. Pierwsze systemy z zakresu Marketing Automation, które były tworzone kilkanaście lat temu, obsługiwały przede wszystkim stosunkowo proste internetowe procesy sprzedażowe w obszarze B2B. Z biegiem lat ich twórcy zaczęli dopasowywać je do dynamicznie rozwijającego się segmentu e-commerce, a także zwiększającej się liczby konsumentów robiących zakupy online z wykorzystaniem aplikacji mobilnych i smartfonów.

Rynek Marketing Automation systematycznie utrzymuje dynamikę wzrostu, przez co z każdym rokiem jest nie tylko coraz większy, ale również wzbudza większe zainteresowanie. Globalnie, Marketing Automation stanowi obecnie jeden z najprężniej rozwijających się rynków systemów, które są wykorzystywane do skutecznego wspomagania procesów marketingowych i sprzedażowych. Technologia ta sprawiła ponadto, że wszystko stało się dużo bardziej wydajne. W ogólnym ujęciu można stwierdzić, że automatyzacja to po prostu jeden z najbardziej skutecznych i efektywnych sposób na nadążanie za otaczającym światem oraz aktualnie panującymi trendami w branży IT.Agencja marketingowa

Jak wiadomo, w Polsce Marketing Automation nie jest jeszcze tak znany i powszechny, jak np. w USA. W ciągu ostatnich lat i miesięcy można było jednak zaobserwować znaczny wzrost lokalnego zainteresowania tym tematem. Innymi słowy, coraz więcej firm działających na naszym rynku docenia liczne zalety tego rozwiązania, w tym również to, że dostępne obecnie narzędzia stają się coraz bardziej intuicyjne i wyrafinowane. Szacuje się również, że wartość rynku Marketing Automation do 2019 roku może wynosić od kilku do nawet kilkudziesięciu miliardów USD. Jest to efektem tego, iż coraz więcej firm na całym świecie odkrywa zalety automatyzacji marketingu i zaczyna z niego korzystać.

Marketing Automation zarówno na świecie, jak i w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, wypierając tym samym znane oraz dużo bardziej tradycyjne rozwiązania,w tym np. e-mail marketing. Automatyzacja marketingu już wyprzedza także takie czynności jak: płatne wyszukiwanie oraz blogowanie, w celu pozyskania nowych klientów. Narzędzie to jest również dużo bardziej skuteczne niż stosowana pojedynczo analityka oraz media społecznościowe, których misją było zdobycie oraz lepsze utrzymanie przy sobie dotychczasowego klienta. Zarówno na rynku lokalnym, jak i zagranicznym firm świadczących usługi z zakresu Marketing Automation znajdziemy całkiem sporo. Dostępne oprogramowania różnią się jednak między sobą i funkcjonalnościami i ceną. Wśród najlepszych obecnie dostępnych produktów można wyróżnić nie tylko bogato wyposażone lecz płatne abonamentowo platformy, ale również ciekawe open sourcowe rozwiązania, które posiadają w pakiecie gotowe szablony oraz wiele ciekawych rozwiązań. Decydując się na wielofunkcyjne, choć płatne oprogramowania do automatyzacji marketingu, należy także pamiętać, że oprócz tego, iż nie należą one do najtańszych, ich użytkowanie wymaga zazwyczaj posiadania pewnych umiejętności i wiedzy. W długofalowej perspektywie mogą się one jednak okazać niezbędne, jeżeli chcemy zadbać o skuteczny i perspektywiczny rozwój własnej firmy.

Technologia marketingowa w ciągu kilku ostatnich lat przeszła bardzo długą drogę. Od prostych analiz witryn internetowych i podstawowych wiadomości e-mail, do uczenia maszynowego oraz automatyzacji mediów społecznościowych. Dzisiaj marketerzy we wszystkich branżach mają na wyciągnięcie ręki potężne technologie, które umożliwiają tworzenie atrakcyjnych rozwiązań i doświadczeń przeznaczonych dla potencjalnych klientów swoich firm. Wiele trendów w nadchodzących latach będzie również dotyczyło pojawienia się takich technologii, które pozwolą marketerom na tworzenie zdecydowanie większych kampanii oraz jeszcze bardziej spersonalizowanych przekazów dla klientów. Dzięki dostępnym na rynku produktom takich firm jak: Hubspot, Marketo czy Mautic, marketerzy już teraz mają możliwość tworzenia wysoce skutecznych programów marketingu automatycznego, które byłyby nie do pomyślenia jeszcze kilka lat temu.Marketing Automation

Według pojawiających się prognoz w najbliższym czasie doświadczenie klienta będzie jednym z najważniejszych aspektów, jeżeli chodzi o napędzanie rynku oprogramowań do automatyzacji marketingu. Sytuacja ta wynika z faktu, iż niedawna zmiana trendów na rynkach zmusiła firmy do opracowania nowych sposobów zaangażowania klienta oraz wzbogacenia kanałów komunikacji. Obecnie, wraz z wdrażaniem w życie nowych strategii dla klientów docelowych preferowane są przede wszystkim: krótsze treści, pełne strumieniowe filmy wideo, a także infografiki.

addpress