Systemy Marketing Automation – SALESFORCE, HUBSPOT
8 months ago
Oprogramowania przeznaczone do automatyzacji marketingu są zazwyczaj wyceniane na dwa sposoby: poprzez liczbę kontaktów w bazie danych oraz liczbę wiadomości e-mail wysyłanych co miesiąc. Zgodnie z tą zasadą na przykład, standardowy plan Pardot firmy Salesforce kosztuje 1000 euro miesięcznie za marketing e-mailowy, śledzenie potencjalnych klientów, opiekę nad potencjalnymi klientami i scoring, raportowanie, formularze i strony docelowe oraz standardowe zarządzanie relacjami z klientami (CRM). [vc_single_image image=”491″ img_size=”full” alignment=”center”]Ten plan można również uaktualnić do dwóch wyższych poziomów (kolejno za 2 i 3 tys. euro), z których każdy oferuje szereg dodatkowych funkcji, wtyczek i dodatków. Minusem może być jednak fakt, że wszystkie trzy plany, które oferuje Pardot dają przepustowość na jedynie 10 000 kontaktów. Pardot jest obecnie jednym z najlepszych narzędzi do automatyzacji marketingu, ponieważ zawiera wiele praktycznych i łatwych w obsłudze funkcji w systemie. Dzięki temu mogą z niego korzystać nawet początkujący marketingowcy. Cena Pardota może się jednak wydawać nie do zaakceptowania przez wiele firm, zwłaszcza tych reprezentujących sektor MŚP.
Cennik narzędzia Pardot
Pakiet STANDARD:
Cena – 1000 euro na miesiąc
Pakiet zawiera:
- Email Marketing
- Raporty o wskaźnikach rentowności
- Szczegółowe śledzenie Perspektyw na rozwój w sieci
- Prowadzenie punktacji i klasyfikacji odwiedzanych stron
- Standardowe zarządzanie relacjami z klientami
Pakiet PRO:
Cena – 2000 euro na miesiąc
Pakiet zawiera:
- Zaawansowana analityka e-maili
- Podgląd renderowania poczty elektronicznej
- Zintegrowany kalendarz marketingowy
- Test A/B strony internetowej
- Zaawansowana treść
- Profile społecznościowe
- Integracja z systemem reklamowym Google AdWords
- Interfejs programistyczny aplikacji do 25 tysięcy połączeń na dzień
- Wielokrotne kategorie przypisujące
Dodatkowo, w skład tego pakietu wchodzą narzędzia znajdujące się w Pakiecie Standardowym.
Pakiet ULTIMATE:
Cena – 3000 euro
Pakiet zawiera:
- Niestandardowe role użytkownika
- Dedykowany adres IP
- Integracja obiektów niestandardowych
- Interfejs programistyczny aplikacji do 100 tysięcy połączeń na dzień
- Obsługa telefonu
Dodatkowo, w skład tego pakietu wchodzą narzędzia znajdujące się w Pakiecie Standardowym oraz w Pakiecie PRO
HubSpot to z kolei firma, która została założona w 2006 roku w mieście Cambridge w stanie Massachusetts w USA. Przedsiębiorstwo to na chwilę obecną znajduje się w prywatnych rękach swoich założycieli. HubSpot posiada obecnie około 30 tysięcy klientów w ponad 90 krajach na całym świecie. Jako system HubSpot umożliwia przechowywanie 10 000 kontaktów za cenę 1145 euro miesięcznie w przypadku najbardziej podstawowego planu. Jeżeli natomiast chodzi o najlepiej wyposażony plan Enterprise trzeba zapłacić 2 200 euro. Oczywiście jeśli nie potrzebuje się aż tak dużej ilości miejsca do przechowywania kontaktów, można z powodzeniem zacząć od 100 kontaktów za jedyne 185 euro miesięcznie.
Cennik narzędzia HubSpot
Pakiet Basic (najprostszy pakiet podstawowy):
Cena: 185 euro miesięcznie (100 kontaktów)
Pakiet zawiera:
- Narzędzie do tworzenia treści
- Email Marketing
- Optymalizacja Treści
- Social Media Suite
- Marketing Analytics Dashboards
Pakiet PRO (pakiet przeznaczony głównie dla klientów zaawansowanych):
Cena:740 euro miesięcznie (1000 kontaktów)
Pakiet zawiera:
- Narzędzia przeznaczone do tworzenia nowych treści
- Email Marketing
- Inteligentna treść
- Optymalizacja Treści
- Social Media Suite
- Test optymalizacji usługi e –mail
- Marketing Analytics Dashboards
- Integracja z systemem SalesForce
- Raportowanie cech i przyzwyczajeń klienta
- Test wskazania potencjalnemu klientowi jakie ruchy powinien wykonać na odwiedzanej przez niego stronie internetowej – CTA
Pakiet Enterprise (zaawansowany pakiet przeznaczony przede wszystkim dla doświadczonych zespołów marketingowych):
Cena: 2200 euro miesięcznie (10 000 kontaktów)
Pakiet zawiera:
- Narzędzia do tworzenia treści
- Segmentacja zdarzeń
- Social Media Suite
- Test optymalizacji usługi e –mail
- Marketing Analytics Dashboards
- Integracja z systemem SalesForce
- Inteligentna treść
- Raporty o Firmach i Kontaktach
- Raportowanie zdarzeń na zamówienie
- Raportowanie przychodów
- Test wskazania potencjalnemu klientowi jakie ruchy powinien wykonać na odwiedzanej przez niego stronie internetowej – CTA
HubSpot to system, który w swoich założeniach jest przeznaczony przede wszystkim dla małych i średnich firm, które stale rozwijają swoją działalność marketingową. Posiada on jednak również ofertę skierowanych do przedsiębiorstw, które posiadają doświadczenie i niezbędne umiejętności do pracy z narzędziem Marketing Automation. Oferta HubSpota posiada wiele ciekawych funkcjonalności takich jak: blogi, wiadomości e-mail, automatyzacja marketingu, funkcje społecznościowe oraz wiele innych funkcji. Pardot, z kolei jako narzędzie do Marketing Automation jest idealny dla dużych przedsiębiorstw, które mają już na swoim koncie, wieloaspektowe i skomplikowane plany marketingowe.
Oprócz organicznej integracji z Salesforce, Pardot oferuje jeden z najczystszych interfejsów użytkownika (UI), a także jeden z największych oraz bogato wyposażonych, gotowych szablonów na rynku. Najlepsze funkcje są jednak zaprojektowane z myślą o skutecznym usprawnieniu przepływu pracy po ich utworzeniu. Pardot pozwala również planować różnego rodzaju kampanie w mediach społecznościowych. Możliwe są między innymi jednoczesne publikacje w czasie rzeczywistym na Facebooku, LinkedIn i Twitterze. Jeśli się naprawdę chce zarządzać swoim programem marketingowym z jednego rozwiązania, Pardot oferuje również narzędzie marketingu w wyszukiwarkach, które podłącza się do takich wyszukiwarek jak Google czy Yahoo. Można także sprawdzić rankingi wyszukiwarek, miesięczne wolumeny, ranking problemów, a także dokładnie przeanalizować konkurencję i szczegółowo monitorować kampanie z płatnymi wynikami wyszukiwania. HubSpot, z kolei mocno opiera się na budowaniu specjalnych list, których celem jest pomoc w zarządzaniu przepływem pracy. Narzędzie to pozwala zmniejszać (lub powiększać) swoje listy w taki sam sposób, jak np. w przypadku kontrolowania (zawężania) produktów na Amazon lub eBay. Na plus wpływa fakt, że czynność ta jest niezwykle prosta i szybka. Po dodaniu konkretnego adresu URL do rekordu kontaktu HubSpot automatycznie pobiera informacje demograficzne, w tym, takie jak: lokalizacja firmy, a także liczba pracowników. Można również wysłać wiadomości e-mail do kontaktu bezpośrednio z rekordu kontaktu oraz tworzyć tzw. Voice-over-IP (VoIP), jeśli posiada się włączoną specjalną, płatną funkcję sprzedaży HubSpot. Ich płynna integracja pozwala rejestrować i zapisywać informacje o połączeniach w każdym z rekordów kontaktów, dzięki czemu można zbudować przejrzystą historię, z jaką zarówno marketerzy, jak i specjaliści od sprzedaży wchodzili w interakcję z kontaktami. Można także zaplanować szereg interakcji z kontaktami. Tego typu funkcję trudno znaleźć na innych dostępnych platformach.