Strategie pozycjonowania

Strategie pozycjonowania

11 months ago

Zrzut ekranu ze strony Google AdWords

Pozycjonowanie stron internetowych można podzielić na następujące strategie: pozycjonowanie haseł ogólnych, pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie haseł long tail, pozycjonowanie PR oraz pozycjonowanie bazujące na Content Marketingu. Istnieją jeszcze inne odmiany pozycjonowania, w tym pozycjonowanie grafik, pozycjonowanie wideo, pozycjonowanie wiadomości. Stanowią one jednak marginalną część działań pozycjonerskich, ponieważ dotyczą one głównie największych firm internetowych, w tym portali informacyjnych, portali/wortali branżowych, itp. Efektywną techniką pozycjonowania jest łączenie wspomnianych wcześniej strategii, ponieważ dobrze się one uzupełniają. Sytuacja ta wynika również z tego, że hasła ogólne są wybierane przez internautów na początkowym etapie zainteresowania danym tematem, marką, produktem czy usługą. Przykładem tego typu, popularnego hasła jest np. „Szkolenia”, „mieszkanie”, „meble”, „pożyczki”. Są to hasła bardzo popularne, jednak generujące także ruch tych niezdecydowanych użytkowników. o tym jak dużo wyszukań posiadają dane hasła możemy się dowiedzieć przede wszystkim z narzędzia planer słów kluczowych w panelu Google AdWords. W związku z tym, że Google przez wiele lat udostępniało to narzędzie, stało się ono nie tylko bardzo popularne, ale również służyło do innych celów niż oczekiwało Google. Na podstawie tego narzędzia możliwe było wybieranie odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania oraz przeprowadzanie specjalistycznych analiz rynkowych.

Raportowanie standardowe Google Analytics

W ostatnim czasie Google znacznie ograniczyło dostęp do narzędzia planer słów kluczowych Google AdWords dla osób/firm nie będących w programie Google Partners (program zrzesza agencje SEM, które oferują swoim klientom Google AdWords). Ogólne wyrażenia kluczowe mają jedną najważniejszą wadę, którą można zauważyć analizując ruch na stronie internetowej poprzez Google Analytics. Hasła ogólne mają wyższy współczynnik odrzuceń oraz niską konwersję, która oznacza, że stosunkowo mało osób podjęło działania zgodne z założeniami strony internetowej lub właściciela witryny. Drugą istotną wadą jest długi czas oczekiwania na uzyskanie atrakcyjnej pozycji. Zdarza się bowiem, że okres ten sięga nawet 12-24 miesięcy, przy czym trzeba również mieć na uwadze fakt, iż nikt nie może dać stu-procentowej gwarancji uzyskania określonej pozycji. Nawet samo Google miało problemy z Komisją Europejską, która podejrzewała, że podwyższając pozycję swoich usług, narusza ono prawo antymonopolowe UE.

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *