Systemy Wymiany Linków

Jak działają systemy wymiany linków?

4 months ago

Odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku i problemy z katalogowaniem były strony Presell Pages (popularniejszą nazwą w Polsce była nazwa – Precelki). Były to blogi z możliwością umieszczenia na nich własnego artykułu oraz linka/linków do strony. Bardzo szybko pojawił się również automatyzujący pracę przy dodawaniu treści program Publiker. Posiadał on szereg funkcji w tym np. synonimizację. Pomimo rozbudowy funkcji tego programu ponownie wielu pozycjonerów amatorów stosowało słabo zsynonimizowane teksty przez co Google wykrywało duplikację treści.
Obie metody pozycjonowania przetrwały do obecnych czasów, jednak w celu zadbania o jak najlepszą jakość wpisów właściciele sieci katalogów oraz precli pobierają opłatę za ich dodanie.
W zasadzie od początku XXI wieku istniały systemy wymiany linków. Niewiele z nich potrafiło jednak przetrwać więcej niż 2-3 lata. Przede wszystkim było to wynikiem niskiej jakości stron dodawanych do systemów. Co do zasady dzieliły się one na systemy rotacyjne i stałe. Te pierwsze były początkowo skuteczniejsze, ale Google dość szybko poradziło sobie z nimi karząc strony z nich korzystające tak zwanymi filtrami, czyli karami automatycznie obniżającymi pozycję pod danym wyrażeniem kluczowym. Pierwszym poważnym systemem, który pozwalał na odniesienie sukcesu w pozycjonowaniu był LinkMe. Zakazywał on dodawania katalogów i kopii Wikipedii. Przez parę lat był on także liderem w branży, aż do pojawienia się systemu Statlink, który to w dużym stopniu podniósł poprzeczkę analizując zaindeksowanie podstron oraz ilość treści na konkretnej podstronie. Systemy te przez wiele lat przy ocenie mocy pozycjonerskiej stron dodanych do systemu i linków z nich wychodzących kierowały się wskaźnikiem Page Rank Toolbar. Zmieniło się to dopiero, gdy Google oficjalnie zaprzestało przeprowadzania aktualizacji tego wskaźnika poprzez Page Rank Toolbar. Nie oznaczało to jednak, że wskaźnik ten został trwale usunięty z algorytmu wyszukiwarki. Aby rozwiązać problem rzadkimi aktualizacjami wskaźnika Page Rank oraz późniejszym brakiem aktualizacji na rynku SEO powstały firmy, które robiąc to co Google oraz bazując na opublikowanych patentach Google starały się stworzyć własne wskaźniki pozwalające prawidłowo oceniać moc pozycjonerską stron lub podstron. Dodatkowo, pozwalały one również analizować linki prowadzące do stron, dzięki czemu można było przeprowadzać tzw. relinkowanie (po ustaleniu skąd pochodzą linki stron konkurencji można było spróbować pozyskać linki do własnej strony na tych samych stronach).

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *