Warunki pozycjonowania

Warunki Pozycjonowania

4 months ago

Pozycjonowanie stron internetowych ewoluowało na przestrzeni parunastu ostatnich lat. Mimo tego, iż wyszukiwarki internetowe istnieją od ponad 20 lat, to dopiero wyszukiwarka Google wprowadziła wysokie wymogi dotyczące niezbędnych czynności w celu uzyskania określonych efektów. W latach 90 XX wieku wyszukiwarki bazowały na analizie treści, linki na witrynach służyły tylko do wyszukiwania nowych treści. W 1997 powstała pierwsza wyszukiwarka, która analizowała hiperłącza pomiędzy stronami, dążąc do ustalania wyników wyszukiwania. Była to wyszukiwarka Backrub, która stanowiła akademicki projekt autorstwa Siergieja Brina oraz Larrego Page’a – doktorantów Uniwersytetu Stanforda. Projekt ten został przekształcony w 1998 roku w firmę Google oraz wyszukiwarkę o tej samej nazwie. W tym samym roku opatentowany został również Algorytm Page Rank, który jest publicznie dostępny, podobnie jak dalsze patenty na kolejne algorytmy, które dodano do wyszukiwarki. Mimo to branża SEO wciąż nie posiada dokładnych danych dotyczących istotności parametrów biorących udział w ustalaniu rankingu stron. Oczywiście największe systemy wspierające analitykę SEO, w tym Majstic SEO, SEOMoz, Ahrefs systematycznie publikują efekty swoich analiz, aby branża wiedziała jakie parametry w danym roku brane są pod uwagę.

Branża SEO podobnie jak same techniki została podzielona na 3 kategorie:

Ustalenie jasnej granicy pomiędzy nimi nie jest do końca możliwe. Powszechnie przyjmuje się, że tam gdzie przekracza się granicę ustanowioną przez wytyczne Google dla webmasterów kończy się standard pozycjonowania wykorzystujący techniki White Hat SEO. Granicę tę bardzo łatwo jest przekroczyć, a jedyną zgodną z wytycznymi Google techniką aktywnego pozyskiwania linków jest technika linkbaitingu, która nie zawsze, ale jednak może być niezgodna z prawem. Co do zasady linkbaitingiem można określić wszelkie zabiegi, które mają za zadanie zdobycie darmowych linków. Jest to także skuteczne źródło naturalnych linków, które pojawiają się w wyniku przeprowadzanych działań z zakresu SEO. Linkbaiting to dozwolona technika SEO według pracowników Google, aczkolwiek sama w sobie jest na granicy reklamy ukrytej, ponieważ zdarza się, że podczas tworzenia strategii pozyskiwania linków tą metodą zapominana się o odpowiednim poinformowaniu użytkownika, który gdyby był poinformowani o tym, iż twórca danej treści miał ukryty cel, nie byłby tak skłonny od powielania informacji. Czasami linkbaiting może być jednak uznany również za ukrytą reklamę, która stanowi formę promocji, polegającą przede wszystkim na przedstawianiu oferty własnej firmy w taki sposób, który sprawi, że jej adresat nie będzie miał świadomości, że ma jakiekolwiek do czynienie z reklamą. Tego typu reklama sprawia, że jej kluczowa treść jest skutecznie ukryta w z pozoru neutralnych przekazach. Ukryta reklama jest także powszechnie traktowana jako objaw nieuczciwej konkurencji.

addpress

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *